בישראל רוב ימות השנה יש עודף בתוצרת חקלאית והיצע גדול של פירות וירקות

ולכן מחיר התוצרת נמוך .

החקלאים טוענים שבמהלך השנה הם מקבלים מחיר נמוך מרשתות השיווק והשוק הסיטונאי

חקלאי ישראל מקצועיים וטובים אך ברובם לוקים בחסר בכל הנודע למסחר ושיווק ואינם מומחים בלהתמקח ולמכור נכון את תוצרתם במחירים גבוהים יותר

כיום ישנם אנשי שיווק אשר יודעים לנהל עבורם את תהליך המכירה והמשא ומתן אל מול גורמים סיטונאים אלה

משרד החקלאות לא רשאי וגם אינו מעוניין להכתיב לחקלאי באיזה מחיר למכור את תוצרתו

שכן בשוק החופשי תמחור התוצרת נקבע לפי איכות הפרי ובמידה רבה תלוי בהיצע וביקוש

לכן ניהול נבון ומושכל של משא ומתן הוא המתכון להשגת מחיר סביר עבור תוצרתם

מאחר והטבע אינו מאפשר תוצרת זמינה בכל ימות השנה ומנעד המחירים שתנה באופן קבוע מבין אמצע השנה לבין תחילת וסוף העונה  

כאמור משרד החקלאות אינו מכתיב ומחייב את החקלאי מה לגדל ומתי וכאשר כמות גדולה של

חקלאים מגדלים את אותו המוצר לצד התייעלות בשיטות גידול והארכת חיי המדף של הפירות וירקות

כך שהפריון והתפוקה עולים בהתמדה כל הזמן נוצר מצב שרוב ימות השנה

ישנה הצפה ושפע בהיצע של התוצרת על המדפים במחיר נמוך לעומת המחירים באירופה למרות מחירי המים הגבוהים וכוח עבודה יקר בישראל שתוצאתם מחירים נמוכים ואף עודפים אשר מופנה ליצוא וגם לארגוני חסד כמו לקט ישראל ובמצבים שבהם קיים עודף גדול מדי גם משמידים עודפים על מנת שהשוק לא יקרוס

 

 

 


בסל הקניות יש 0 מוצרים

סה”כ:
0.00 ₪

המשך הזמנה